2013. április 4., csütörtök

Sweet Lovender Varga Gábor könyvéről...







A múlt héten a Kossuth Kiadói Csoportnak sütöttünk Benyó Sütijével egy írói találkozóra. Szerencsére a sütiknek kellően nagy sikere volt, így aztán boldogan nyaláboltuk fel azt a nagy köteg könyvet, amivel a Kiadó megajándékozott minket. Mondanom sem kell, a zöme sütis könyv volt. 
Hazaérve bevackoltam a kanapéra, elővettem az irodából már jól ismert kis színes jelölő cetliket, felütöttem Varga Gábor Desszert szerelem c. könyvét és minden érdekességnél bőszen cetlizgettem. 
Így aztán, amikor Melinda barátnőm előállt azzal, hogy süssek neki hétvégére valami finom gyümölcsöset, ő meg fotózgatná, nem is keresgéltem tovább, kinéztem három receptet és elmentem bevásárolni.
A választásom az alábbiakra esett: maccha teás sajttorta, körtés-kék sajtos crumble és csokiszuflé (mert 47 nap édességmentes böjt után legszívesebben abban is fürödtem volna). Az első azért tetszett meg nagyon, mert gyönyörű édesség, izgalmas a színvilága, és kíváncsi voltam, hogy milyen íze lesz a teától, a második meg kísértetiesen emlékeztet engem a kedvenc ételemre (körtés-márványsajtos csirkemell), szóval kérdés sem volt, hogy ezekkel fogok kezdeni. 
Mivel a könyv nagyon részletesen, képekkel illusztrálva mutatja meg lépésről lépésre, hogy mit hogyan kell a desszerteket elkészíteni, így bátran ajánlom azoknak is, akik úgy félnek a sütéstől, mint én a kerékcserétől. Már most megígérem, nem lesz semmi gond. Gábor mindenben fogja majd a kezeteket és a receptek tényleg egyszerűek, én a két sütit dobtam össze max. 50 perc alatt (a sajttortát előző nap készítettem el, mivel pihennie kellett egy éjszakát).
A desszertek nem okoztak csalódást, bár nyilván variálgattam valamit (a sajttortába liofilizált epret tettem, a csokiszufléba pedig egy szem meglepi málnát, a körtés-márványsajtos crumble-ből pedig nem sajnáltam a sajtot), de a 'stáb' boldog hümmögése az asztalnál azt hiszem elég bizonyíték volt arra, hogy a receptek jók, én ügyes vagyok, ők meg hálásak! 
És mivel még van jó pár olyan recept a könyvben, amit szeretnék kipróbálni, ezért hamarosan jön a folytatás! A könyvet pedig szeretettel ajánlom akár ajándékba, akár otthonra is:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése